van -6 naar +30 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dunja - WaarBenJij.nu van -6 naar +30 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dunja - WaarBenJij.nu

van -6 naar +30

Door: Dunja

Blijf op de hoogte en volg Dunja

06 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

Woensdag zijn we afgereisd naar Schiphol. Alleen dat was al een reis op zich. We hadden te trein van 5 uur, en we moesten om 8 uur op schiphol zijn. We gingen extra vroeg voor als er toch wat zou gaan gebeuren…en om samen nog even te ontbijten op schiphol.
Toen we voor Amersfoort stonden stopte de trein…we konden niet verder, op elk spoor stond een defecte trein. Erg prettig, we moesten weer helemaal terug. Eenmaal bij Apeldoorn werd er omgeroepen dat er taxibusjes voor ons klaar stonden, wij vlug te trein uit, trein weg, en geen taxibusjes. De conducteurs waren het niet met elkaar eens. De ene zij dat ze wel kwamen en de ander niet. Dus in de eerst volgende trein naar Deventer, daar zei een conducteur tegen ons dat we tegen 10 over 10 op schilhol zouden aankomen. Dus ik moest heel erg veel geluk hebben om de incheckbalie nog te kunnen halen. Ik zat natuurlijk helemaal in de stress. Maar vanaf daar waren de goden ons goed gezind. De trein van Zwolle wachtte op onze trein, van Zwolle rennend naar de trein naar Amersfoort, want die wachtte ook nog een paar minuten, en van Amersfoort naar Schiphol. Aankomsttijd tien over 9.

Behoorlijk moeten huilen bij het afscheid, maar toen was het ook zover, we gingen door de douane. Voor het eerst in een bodyscan. Best een handig ding, want hij laat zien waar je spullen hebt zitten, zodat je niet van top tot teen gefouilleerd hoeft te worden.

Het vliegtuig vertrok uiteindelijk met een half uur vertraging, want nog niet iedereen was door de douane geweest. We vlogen ook 45 min. langer dan van te voren was aangegeven. Na bijna 10 uur vliegen kwamen we aan op de bestemming. Met een trap naar beneden, de regen in, maar ik heb regen nog nooit zo lekker gevonden. Het was een nabootsing van Burger’s zoo zoals Connie (reisgenoot) mooi zei. Ze hebben het goed gedaan in de dierentuin. Het lijkt echt sprekend op elkaar. Het vliegveld ligt midden in het bos, dus meteen een prachtig uitzicht.

We zijn naar ons appartement gebracht. Onderweg zeer veel verschil in huizen. Er zijn echt krottenwijkjes naar de meest grote villa die je maar kunt voorstellen.
Dit was wel indrukwekkend en schokkend. Ons huis komt meer in de richting van de villa. We hebben een mooi complex. Deel een unit (woonkamer, badkamer en 2 slaapkamers) met Connie. Een twee persoonsbed voor mij alleen, internet, niet snel maar het is internet, en warm stromend water.

Verder hebben we met zijn allen en de beleiding, Laura, de stad bezocht. Connie en ik zijn uit eten geweest en gisteren zijn we met zijn allen uit eten geweest en zijn we uitgegaan. Was een groot feest was! Maar door de hitte kregen we massaal last van opgezwollen voeten. Die steunkousen van oma mogen opgestuurd worden!!!

Vandaag lekker luieren en morgen gaan we een tripje maken naar de dolfijnen. Heb er heel veel zin in!!

Liefs, Dunja

• 06 Februari 2010 - 20:52

Eef:

Wat een super fijne verhalen! Nog 9 dagen dan ben ik er:D

• 06 Februari 2010 - 20:53

Eef:

he, ik was nog niet klaar;) dan mogen jullie mij de stad laten zien:P zal wel niet lukken want dan zitten jullie al op stage ben benieuwd hoe alle eerste indrukken zullen zijn. Maar wil wel meeten hoor daar! Gezellig op stap of uit etne of leuke tripjes doen:D

Byexx

• 09 Februari 2010 - 18:45

Jasmijn:

Woow dat klinkt echt heeeel gaaf! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Xxx

• 11 Februari 2010 - 23:01

Omi:

Eindelijk heb ik deze site te pakken kunnen krijgen. Super meid om je verslagje te lezen. Ik houd het verder bij hoor. Mijn steunkous krijg je niet, heb ik zelf nodig. Koop ze zelf maar. Doei. Kus, Omi

• 13 Februari 2010 - 14:46

Monique:

We zijn jaloers op je hier! Het is hier steenkoud.We zijn net bij de carnavalsoptocht wezen kijken...brrrrr
    Tijd voor warme choco.
    Waren de dolfijnen leuk?
    We hebben skype geinstalleerd puk.
    Kunnen we nog eens kletsen.
    Hoe is het lesgeven gegaan deze week? Erg anders dan hier of is het allemaal hetzelfde?
    We horen/lezen het wel weer.

dikke knuffel van ons
    xxxxxx